... "προλετάριοι" αρχιτέκτονες όλου του κόσμου διαλυθείτε στη αναζήτηση της χαμένης αρχιτεκτονικής.. Άρης Κωνσταντινίδης, 1990

Παρασκευή, 2 Νοεμβρίου 2007

από την άλλη πλευρά


το τελωνείο στο λιμάνι Θεσσαλονίκης, σήμερα και πριν από 100 χρόνια

8 σχόλια:

efi είπε...

Το τελωνείο στο λιμάνι, τραβηγμένο από το καφέ του μουσείου φωτογραφίας.

cirut είπε...

Ακόμα δεν κατάλαβα ποιο μέρος είναι. Ή δεν είναι Θεσ/νίκη ή έχω χρόνια να κατεβώ στο λιμάνι, ίσως το τελευταίο....

cirut είπε...

Πάντως τα χρώματα στέλνουν σε μια εποχή, ίσως Παριζιάνικη, με έντονα κοκκινωπά χρώματα και ασήμι στη διακόσμηση και στο γυναικείο στόλισμα (coquette),μεσοπόλεμο ας πούμε ή λίγο νωρίτερα. Κυκλοφορεί και στην Ελλάδα

efi είπε...

Είπαμε είναι Θεσσαλονίκη, το τελωνείο στο λιμάνι, και την φωτογραφία την τράβηξα από το καφέ του μουσείου φωτογραφίας. Τα καραβάκια είναι τα γνωστά ρυμουλκά του λιμανιού. Το κτίριο (πιθανόν και τα καραβάκια) έχουν σίγουρα μεγαλύτερη ηλικία από σένα, άρα ακόμα και να έχεις καιρό να κατέβεις αυτά ήταν εκεί. Πίσω από την πρώτη προβλήτα. Το κτίριο του τελωνείου είναι νομίζω το μακρύτερο των Βαλκανίων (κάτι σε 330μ;) είναι πανέμορφο κτίριο, είχε προταθεί να στεγάσει το δημαρχείο Θεσσαλονίκης αλλά ο τότε δήμαρχος δείλιασε. Οι περισσότεροι θεσσαλονικείς αγνοούν την ύπαρξή του, ή έχουν δει μόνο την πίσω πλευρά του. Βέβαια έτσι όπως έχει γίνει τώρα η κατάσταση στο λιμάνι σε πιάνει κατάθλιψη με τα συρματοπλέγματα.

Έτσι για την ιστορία αφού το πιάσαμε το θέμα:
"Στις αρχές του 20ου αιώνα η Θεσσαλονίκη είναι μία από τις μεγαλύτερες πόλεις της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας. Οι σιδ/κές συνδέσεις της πόλης με την Ευρώπη (1888), την Κων/πολη (1895) και την Φλώρινα (1893), καθιστούν το λιμάνι της ζωτικό κέντρο της οικονομίας των Βαλκανίων. Το 1904 μεταξύ Τουρκίας και Γαλλίας υπογράφεται σύμβαση, απόρροια της οποίας είναι η σύσταση της γαλλικής εταιρείας Societe Ottomane d' Exploitation du Port de Salonique, η οποία αναλαμβάνει την εκτέλεση έργων και την εκμετάλλευση του λιμένα για 40 χρόνια.
Tην περίοδο αυτή κατασκευάζονται ο κυματοθραύστης, οι αποθήκες του 1ου προβλήτα, το κτίριο του Τελωνείου, το σιδηροδρομικό δίκτυο του λιμένα και επίσης αγοράζονται τα πρώτα μηχανήματα. Το 1912 η Θεσσαλονίκη είναι πλέον Ελληνική και το ενδιαφέρον των Ελληνικών Κυβερνήσεων για την ανάπτυξη του λιμένα πολύ μεγάλο. Το λιμάνι της Θεσσαλονίκης είναι το κυρίαρχο λιμάνι της Βαλκανικής Χερσονήσου"
http://www.saloniki.org/index_gr.htm
Θα βάλω και μία εικόνα ακόμα

efi είπε...

Μπορεί και 230, θα το δω από Δευτέρα

cirut είπε...

Ναι, το πρώτο ...αναγνωρίζω το παλιό!!

Βλαδίμηρος είπε...

Νομίζω ότι είναι το πρώτο κτίριο/κτήριο από οπλισμένο σκυρόδεμα που χτίστηκε στη Θεσσαλονίκη.
Χαίρε Efi

efi είπε...

Γειά σου Βλαδίμηρε!