

Η κάτω φωτογραφία είναι μέσα στην Πολίχνη. Το σημείο αυτό υπάρχει ακόμα.
Ακούει κανείς; Βλέπει κανείς; Σςς..
Ησυχία..
κάποιες φορές το ποτάμι ακούγεται από κάτω
Ηριδανός
... "προλετάριοι" αρχιτέκτονες όλου του κόσμου διαλυθείτε στη αναζήτηση της χαμένης αρχιτεκτονικής.. Άρης Κωνσταντινίδης, 1990
10 σχόλια:
Αυτό το «ορθογωνικής διατομής» του υπόγειου αγωγού μου έκανε κι εμένα εντύπωση όταν το είχα δει σε κάτι αεροφωτογραφίες. Κανονικά, νόμιζα, όταν χτίζει κανείς υπόγειες ροές, τις κάνει στρογγυλές για να κρατάνε καλύτερα τα τοιχώματα. Γι’ αυτό ακόμη και οι διαδρομές του μετρό, σκάβονται στρόγγυλα και αντιστηρίζονται με καμπύλα στοιχεία. Στις αεροφωτογραφίες φαινόταν ο τετράγωνος σωλήνας του Δενδροπόταμου, να είναι τετράγωνος ίσως για να δικαιολογείται καλύτερα ο αυτοκινητόδρομος που ακολουθεί το υπόγειο ίχνος από πάνω. Μάλλον όμως έγινε έτσι γιατί ήταν κατασκευαστικά πιο φθηνή αυτή η γεωμετρία.
Την ίδια εποχή (τέλη δεκαετίας του 80- αρχές 90) που ξεκινούσε ο Κούβελας (με χρηματοδότηση από τον πρώτο δημοτικό ραδιοσταθμό τον FM-100 παρακαλώ!) το μετρό της Θεσσαλονίκης, στο Duesseldorf τελείωναν το χτίσιμο του παραποτάμιου τούνελ-αυτοκινητόδρομου στο κέντρο της πόλης δίπλα στο Ρήνο για να ελευθερωθεί η η διαμόρφωση της «βόλτας» της «παραλίας» για τους πεζούς και τα ποδήλατα στην επιφάνεια. Κάτι σαν την υποθαλάσσια αρτηρία που φαντάζομαι ονειρεύονται διάφοροι πολιτικοί για την παραλία της Θεσσαλονίκης. Από αυτή την μέγα-κατασκευή λοιπόν προέκυψε ένα μπετονένιο αντίστοιχο μακρόστενο κουτί που έμεινε όλα τα χρόνια ως άγνωστο αχρησιμοποίητο πάρεργο. Πέρσι λοιπόν, εγκαινιάστηκε σ’ αυτό το χώρο ένα καινούριο μουσείο σύγχρονης τέχνης (KIT - Kunst Ιm Tunnel = Τέχνη Στο Τούνελ) όπου εκθέτουν συνήθως νέοι καλλιτέχνες απόφοιτοι οι περισσότεροι της εδώ ακαδημίας τεχνών.
Στο link: KIT - Kunst im Tunnel ύπάρχει μια περιγραφή στα αγγλικά του πώς προέκυψε το μουσείο αυτό.
Φωτογραφίες:
είσοδος του ΚΙΤ
παραποτάμιο τούνελ 1
παραποτάμιο τούνελ 2
Κάποτε (κατά το 1998) μού ‘χε έρθει μια ιδέα να κάτσω να επεξεργαστώ μια πρόταση για χρήση αυτού του κλειστού μπετονένιου χώρου κάτω από τον δρόμο του "μετρό" που ξεκίνησε να χτίζει ο Κούβελας, αλλά ούτε καν ξεκίνησα γιατί προτίμησα να ασχολήθώ με κάτι που θα φτιαχνόταν πραγματικά.
Σκέφτηκα τώρα μια διαδρομή στο σκοτεινό τετράγωνο σωλήνα με βάρκα και εξωλέμβιο μηχανή...
Πω πω, τι μπόχα...!
Την έχει κάνει ο αδερφός μου αυτή τη διαδρομή, ξέρεις παρέα πιτσιρίκια. Μπήκαν από πάνω και βγήκαν θάλασσα. Περιπέτεια, φακοί, μπότες, φαντάζομαι ποντίκια..
Πάντως είναι καλό μέρος για να εξαφανίζεις πτώματα.
Τέλος με το Δενδροπόταμο. Αν υπάρχει κανείς που ενδιαφέρεται (πχ για περιβαλλοντική εκπαίδευση, μεταπτυχιακό για μικρά υδροϋλεκτρικά έργα, πράσινα άλογα κλπ) έχω αρκετό υλικό, φωτογραφικό, χάρτες, στοιχεία μόλυνσης υδάτων-αέρα, κλπ. Το έχω δώσει επίσης στη διάθεση των οικολόγων πράσινων θεσσαλονίκης.
Να το κλείσουμε όμως καλά
http://arxskg.blogspot.com/2007/06/blog-post_21.html
Τσιμέντο να γίνει λοιπόν!
Επαναλαμβάνω το link χάριν εργονομικής διορθώσεως:
μητροπολιτικό πάρκο Παύλου Μελά και πράσινα άλογα
merci dimitris
http://panosz.wordpress.com/2008/10/01/iridanos/
http://www.hyper.gr/makthes/951126/51126g01.html
http://www.hyper.gr/makthes/951126/51126g01.html
http://www.hyper.gr/makthes/951126/51126g01.html
Δημοσίευση σχολίου